Ένα σχολείο για να μάθει το παιδί μου γράμματα

0
4
Ένα σχολείο για να μάθει το παιδί μου γράμματα

Ένα σχολείο για να μάθει το παιδί μου γράμματα- ολοκληρώθηκε η έκθεση βιβλίου της Ιεράς Μητροπόλεως Κερκύρας

Με μία εκδήλωση αφιερωμένη στην παιδεία ολοκληρώθηκε η Έκθεση βιβλίου που διοργάνωσε η Ιερά Μητρόπολις Κερκύρας σε συνεργασία με τις εκδόσεις ΕΝ ΠΛΩ.

Το μεσημέρι της Κυριακής 18 Μαρτίου 2018 στο Πνευματικό Κέντρο, με αφορμή το βιβλίο «Για το σχολείο» του κ. Σταύρου Ζουμπουλάκη, Προέδρου του Εφορευτικού Συμβουλίου της Εθνικής Βιβλιοθήκης της Ελλάδος και του Βιβλικού Ιδρύματος ΑΡΤΟΣ ΖΩΗΣ, ο συγγραφέας παρουσίασε μερικές από τις παθογένειες του σύγχρονου εκπαιδευτικού συστήματος. Επεσήμανε την ανάγκη το σχολείο να επανέλθει στην βασική του αποστολή που είναι να μάθει στο παιδί γράμματα. Να απαλλαγεί από την νοοτροπία ότι πρέπει να προσθέτει στα παιδιά γνώσεις οι οποίες λειτουργούν στην προοπτική της πληροφορίας για τον κόσμο, παραθεωρώντας τα βασικά.

Το σχολείο είναι εκ της ιδρυτικής του αποστολής συντηρητικό. Δεν μπορεί να προχωρήσει χωρίς κόπο. Οι αντιλήψεις ότι ο δάσκαλος πρέπει να μαθαίνει από τον μαθητή και ότι στο σχολείο πρέπει να μαθαίνουμε πώς να μαθαίνουμε είναι λίαν προβληματικές. Η σχέση δασκάλου-μαθητή είναι σχέση ασύμμετρη εξ αρχής. Η μάθηση προϋποθέτει έναν που γνωρίζει και παραδίδει (εξ ου και παράδοση η διδασκαλία) και έναν που δεν γνωρίζει (τον μαθητή). Τα παιδιά χρειάζονται κυρίως δασκάλους και όχι υποκατάστατα των γονέων ή των φίλων. Επίσης, το σχολείο δεν είναι πανεπιστήμιο. Αν δεν μάθει ο μαθητής, αν δεν έχει ένα κεφάλαιο γνώσης, δεν έχει νόημα να τον βάλουμε στην λογική του πώς να μάθει να μαθαίνει. Μόνο σύγχυση αυτό προκαλεί.

Ο συγγραφέας επεσήμανε ότι κατά τη γνώμη του το παιδί πρέπει να μαθαίνει Αρχαία Ελληνικά σε όλες τις τάξεις του Γυμνασίου και του Λυκείου. Με αυτόν τον τρόπο θα μπορεί να κατανοήσει την νεώτερη ελληνική λογοτεχνία, τον Παπαδιαμάντη, τον Βιζυηνό, τον Ροΐδη, όλους όσους έχουν γράψει στην καθαρεύουσα. Θα μπορεί να μιλά σωστά ελληνικά, να ορθογραφεί. Θα μπορεί να διαβάσει στο πρωτότυπο την Καινή Διαθήκη. Το ίδιο και στην λογοτεχνία, η αποσπασματικότητα και η ενασχόληση με δευτερεύουσες προσεγγίσεις, όπως οι τεχνικές της αφήγησης, στερεί από το παιδί την δυνατότητα να συλλάβει τα νοήματα του λογοτεχνικού έργου. Η παράλληλη μελέτη μυθιστορημάτων θα βοηθήσει.

Για το Δημοτικό ο κ. Ζουμπουλάκης επεσήμανε την ανάγκη το παιδί να λειτουργεί στην προοπτική «διαβάζω, γράφω, μετρώ, γνωρίζω την ιστορία μου».

Η κανονικότητα του σχολείου θα επανέλθει όταν υπάρξει σεβασμός στις ιεραρχικές σχέσεις, αξιολόγηση των διδασκόντων τόσο διοικητική όσο και γνωστική-παιδαγωγική, αλλά και επιμόρφωση.

Το βιβλίο παρουσίασε η εκπαιδευτικός κ. Μαρία Κάλλου, ενώ ακολούθησε πολύς και ενδιαφέρων διάλογος με το κοινό.

 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here