Την Β’ Στάση των Χαιρετισμών έψαλλε ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Κερκύρας κ. Νεκτάριος, στην ενορία του Αγίου Χαραλάμπους στην Αχαράβη, της Βόρειας Κέρκυρας.
Στην γεμάτη από κόσμο εκκλησία του Αγίου Χαραλάμπους, όπου έψαλλαν μελωδικότατα οι ιεροψάλτες, ο Σεβασμιώτατος, συνεπικουρούμενος από τον πρωτοπρεσβύτερο π. Νικόλαο Χονδρογιάννη, εφημέριο του ιερού ναού και των διακόνων του, π. Ανδρέου και π. Ευσεβίου, απευθυνόμενος στο εκκλησίασμα πήρε αφορμή από μια στροφή του Κανόνος του Ακαθίστου ύμνου ««Χαίρε ο πόκος ο ένδροσος, ον Γεδεών Παρθένε προεθεάσατο».
Ο κ. Νεκτάριος, ανέπτυξε από την Παλαιά Διαθήκη, και συγκεκριμένα από το βιβλίο των Κριτών την αποκάλυψη του Θεού εις τον Γεδεών, ο οποίος θέλοντας να βεβαιωθεί για την υπόσχεση την οποία του είχε δώσει ο Θεός για τη σωτηρία του λαού του από τους ποικίλους εχθρούς, ζήτησε ένα σημείο.
Έβαλε μέσα στο αλώνι ξηρό μαλλί και ζήτησε από το Θεό να πέσει στο μαλλί δροσιά και η υπόλοιπη γη να παραμείνει στεγνή.
Όταν το πρωί ο Γεδεών σήκωσε το μαλλί, ήταν τόσο βρεγμένο, ώστε από το νερό γέμισε μία λεκάνη ύδατος. Επιμένει όμως για δεύτερη φορά, δοκιμάζοντας το Θεό. Και ο Θεός και πάλι συγκαταβαίνει.
Ζήτησε το μαλλί να παραμείνει ξηρό, ενώ τα υπόλοιπα μέρη να γεμίσουν από δροσιά και σημειώνει χαρακτηριστικά ο ιερός συγγραφεύς: «και εγένετο ξηρασία επί τον πόκον μόνον, επί δε πάσαν την γην εγένετο δρόσος»
Σ’αυτό το περιστατικό οι Πατέρες της Εκκλησίας είδαν την προτύπωση της Θεοτόκου. Η Παρθένος δέχθηκε τη δρόσον του Ουρανού άνωθεν, δηλαδή το Άγιον Πνεύμα. Μετά την σάρκωση του Υιού και Λόγου του Θεού, διαλύθηκε η ειδωλολατρία που μάστιζε την ανθρωπότητα.
Οι άνθρωποι είχαν ανάγκη να απευθυνθούν σε κάποιο Θεό. Και τότε οι άνθρωποι δημιουργούσαν Θεούς- είδωλα οι οποίοι εξυπηρετούσαν τις εμπαθείς καταστάσεις τους.
Όμως η Γέννηση του Χριστού σημάδεψε την ιστορία της ανθρωπότητας , χωρίζοντάς την σε δύο περιόδους, Προ και Μετά Χριστόν, και οι άνθρωποι βρήκαμε τον προσανατολισμό μας με τον αληθινό Θεό.
Δυστυχώς όμως η ανθρωπότητα έχει ξανά πνευματική σύγχυση. Σκοτίστηκε ο νους του σύγχρονου ανθρώπου από την προβολή της επιστήμης, της τεχνολογίας και έφθασε στην παραπλάνηση της ζωής του.
Τα φαινόμενα της ανθρωπότητας, μας δίδουν το δικαίωμα να εξάγουμε τα συμπεράσματα μας, ότι οι άνθρωποι δηλαδή, έχουμε επιστρέψει ξανά στην ειδωλολατρία.
Όλοι μας, προβάλλουμε τον εαυτό μας και το εγώ μας ως είδωλον.
Ακόμη και τα ηλεκτρονικά μέσα με τα οποία ο άνθρωπος ενθουσιάζεται και τα χρησιμοποιεί υπερβαλλόντως, μέσα από αυτά προβάλλει τον εαυτό του με τις λεγόμενες ανακοινώσεις και ενημερώσεις.
Αλλά υπάρχουν κι άλλες μορφές ειδωλολατρίας. Η διεθνής κοινότητα η οποία λανσάρει τις διάφορες κοινότητες των ανθρώπων, είτε τους ΛΟΑΤΚΙ, είτε τις όποιες άλλες κοινότητες, προσανατολίζει κυρίως τους νέους σε αυτά τα πρότυπα, με αποτέλεσμα η σύγχρονη σκέψη και ιδιαίτερα των νέων, να θεωρεί πως για να είσαι in, πρέπει να ασπαστείς αυτά τα πρότυπα.
-Είναι καιρός να ανασυγκροτήσουμε τις πνευματικές μας δυνάμεις αδελφοί, τόνισε ο κ. Νεκτάριος.
Αυτός ο πόκος ο ένδροσος, ο οποίος έσβεσε το φλογμό της πολυθεΐας, να κατασβέσει κάθε φλόγα, είτε της πλεονεξίας, είτε της ηδονής, είτε της εκμετάλλευσης, και να βρούμε τον δρόμο της αληθινής πίστης που οδήγησε την ιστορία της πατρίδας και τους Έθνους μας στην αληθινή Ελευθερία.
Στο τέλος ο Σεβασμιώτατος ευχήθηκε καλό υπόλοιπο Σαρακοστής και Καλή Ανάσταση.